Lettera Apostolica in forma di «Motu Proprio»

«Recognitum librum VI»

 «Recognitum librum vi»  QUO-094
26 aprile 2022

Pubblichiamo la Lettera Apostolica in forma di «Motu Proprio» del Sommo Pontefice Francesco «Recognitum Librum vi » con la quale si modifica il can. 695 §1, del Codice di Diritto Canonico.

summus pontifex franciscus
litterae apostolicae
motu proprio datae

recognitum librum vi
quibus can. 695 §1, Codicis Iuris Canonici immutatur

Recognitum Librum vi Codicis Iuris Canonici, De sanctionibus poenalibus in Ecclesia, Constitutione Apostolica Pascite gregem Dei, diei 1 m. Iunii a. 2021 promulgavimus. Hoc in libro quorundam delictorum ratio immutata est, nova aliqua delicta introducta sunt atque insuper etiam ordo numericus canonum modificatus est. Ut haec vero omnia concordent cum canonibus aliorum Librorum Codicis, accommodatio requiritur.

His praemissis, auditis Pontificio Consilio de Legum Textibus atque Congregatione pro Institutis Vitae Consecratae et Societatibus Vitae Apostolicae, statuimus, ut posthac can. 695 §1, ita redigatur:

Sodalis dimitti debet ob delicta de quibus in cann. 1395, 1397 et 1398, nisi in delictis, de quibus in cann. 1395 §§2-3, et 1398 §1, Superior maior censeat dimissionem non esse omnino necessariam et emendationi sodalis atque restitutioni iustitiae et reparationi scandali satis alio modo consuli posse.

Quaecumque his Litteris Apostolicis Motu Proprio datis decreta sunt, firma ac rata esse statuimus, contrariis quibuslibet, peculiari etiam mentione dignis, minime obstantibus, iubentes ut per editionem in actis diurnis L’Osservatore Romano promulgentur et hoc eodem die vigere incipiant ac deinde in commentario officiali Acta Apostolicae Sedis edantur.

Datum Romae, apud Sanctum Petrum,
die vicesimo sexto mensis Aprilis,
anno
mmxxii ,
Pontificatus Nostri decimo

Franciscus PP.

lettera apostolica
in forma
di «motu proprio»
del sommo pontefice
francesco

recognitum librum vi
con la quale si modifica
il can. 695 §1,
del Codice di Diritto Canonico

Il 1° giugno 2021 con la Costituzione Apostolica Pascite gregem Dei abbiamo promulgato il nuovo Libro vi del Codice di Diritto Canonico, De sanctionibus poenalibus in Ecclesia. In esso sono stati diversamente tipizzati alcuni delitti, altri nuovi sono stati introdotti e, inoltre, è mutata anche la successione dei canoni. Questo richiede, ai fini della concordanza con i canoni di altri Libri del Codice, una modifica.

Ciò premesso, sentiti il Pontificio Consiglio per i Testi Legislativi e la Congregazione per gli Istituti di Vita Consacrata e le Società di Vita Apostolica, stabiliamo che il testo del can. 695 §1, sia così modificato:

Un religioso deve essere dimesso dall’istituto per i delitti di cui nei cann. 1395, 1397 e 1398 a meno che, per i delitti di cui nei cann. 1395 §§2-3 e 1398 §1, il Superiore maggiore non ritenga che la dimissione non sia del tutto necessaria e che si possa sufficientemente provvedere in altro modo sia alla correzione del religioso e alla reintegrazione della giustizia, sia alla riparazione dello scandalo.

Quanto deliberato con questa Lettera Apostolica in forma di Motu Proprio, ordiniamo che abbia fermo e stabile vigore, nonostante qualsiasi cosa contraria anche degna di speciale menzione, e che sia promulgato tramite pubblicazione su L’Osservatore Romano, entrando in vigore in data odierna, e quindi pubblicato nel commentario ufficiale degli Acta Apostolicae Sedis.

Dato a Roma, presso San Pietro,
il 26 aprile 2022,
anno decimo del Nostro Pontificato.

Francesco